25.04.2024
Znajomość języka angielskiego i swobodne posługiwanie się językiem angielskim stało się niezbędne nie tylko dla jednostek, ale także dla firm działających na rynku międzynarodowym.Przedsiębiorstwa inwestują więc w szkolenia z angielskiego dla swoich pracowników, bywa jednak, że zderzają się z wyzwaniami związanymi z utrzymaniem wysokiej frekwencji na tych szkoleniach. Opowiemy dziś więc – z perspektywy doświadczonej szkoły językowej organizującej kursy angielskiego dla firm – o trzech skutecznych sposobach na zwiększenie zaangażowania pracowników w kursy językowe dla firm.
Odpowiednio zaplanowany harmonogram angielskiego dla firm brzmi dość banalnie, a jednak bywa kluczem do zwiększenia frekwencji na szkoleniach. Pamiętaj, by dostosować godziny zajęć do grafiku pracowników tak, aby nie kolidowały z ich obowiązkami służbowymi. Nie ma nic gorszego niż nerwowy pracownik, który podczas zajęć nerwowo spogląda na zegarek lub w ogóle opuszcza zajęcia na rzecz służbowych obowiązków. Wygodną opcją jest angielski online dla dorosłych – lekcje online to większa elastyczność, która jednak nadal wymaga sprawnego wpasowania zajęć w harmonogram pracownika. Doświadczona szkoła językowa i lektor uznają konieczność dostosowania się do potrzeb klienta i rozumieją nadrzędną wagę pracy nad zajęciami językowymi. Jeśli jednak chcesz, by zajęcia przynosiły efekty, na etapie ich organizacji przemyśl najlepsze możliwe rozwiązania w odniesieniu do charakteru i godzin pracy swojego zespołu tak, by w pełnym skupieniu mógł korzystać z lekcji.
Utrzymanie motywacji wśród pracowników jest sporym wyzwaniem. Stwórz atmosferę wsparcia i pozytywnej rywalizacji, która wzmocni chęć nauki. Motywacyjne bodźce, takie jak nagrody za osiągnięcia lub możliwość awansu po osiągnięciu określonego poziomu znajomości języka lub ukończeniu kursu angielskiego z certyfikatem, mogą skutecznie zwiększyć zaangażowanie pracowników w naukę. Oprócz tego, nie zapomnij o regularnym monitorowaniu postępów uczestników kursów. Jeśli firma inwestuje w kursy języka dla pracowników, robi to po to, by przyniosły one korzyści, nie dla samego faktu organizowania takich szkoleń. Pomocne jest w tym kontekście jasne ustalenie zasad dofinansowania do kursów i powiązanie postępów z wyższym poziomem dofinansowania ze strony pracodawcy.
Współfinansowanie przez pracowników kursów angielskiego dla firm to korzystna strategia, zwiększająca motywację do nauki i regularnego uczestnictwa w zajęciach. Trudniej nam zrezygnować z czegoś, za co musimy płacić. Chęć zainwestowania własnych środków może być dowodem zaangażowania pracowników w rozwój własnych umiejętności językowych. Z perspektywy firmy to także zmniejszenie kosztów organizacji szkolenia z angielskiego dla firm. Niektóre firmy stosują również zwrot kosztów za kurs angielskiego z certyfikatem po jego ukończeniu, dzięki czemu dodatkowo zachęcają pracowników do uczestnictwa w szkoleniach.
Firmy, chcąc utrzymać się na konkurencyjnym rynku, muszą inwestować w rozwój kompetencji swoich pracowników, w tym również w umiejętność posługiwania się językiem angielskim. Obserwujemy wśród naszych klientów, że organizację kursów traktują zarówno jako sposób na podniesienie kompetencji pracowników, ale jednocześnie jako element strategii employer brandingowej. Stworzenie odpowiednio zaplanowanego harmonogramu szkoleń i utrzymanie motywacji pracowników determinują sukces takiego przedsięwzięcia. Metody, które dziś opisaliśmy, mogą pomóc w zwiększeniu frekwencji na szkoleniach z angielskiego dla dorosłych i przyczynić się do większej efektywności szkoleń – na czym Tobie, jako pracodawcy z pewnością zależy.