Zadzwoń

06.03.2024

Na czym polegają szkolenia językowe dla firm?

Jeżeli zastanawiasz się, czy w swojej firmie skorzystać z szkoleń językowych dla firm, to w tym wpisie znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań. Na  podstawie naszych wieloletnich doświadczeń, postaramy się odpowiedzieć na  pytania: “Na czym polegają szkolenia językowe dla firm, czego można się na nich nauczyć i jak przebiega ich organizacja?”. Z tą wiedzą organizacja szkoleń językowych w Twojej będzie znacznie prostsze.

Jak wyglądają szkolenia językowe dla firm?

Szkolenia językowe dla firm organizowane są przede wszystkim po to, by podnieść poziom komunikacji w języku angielskim wśród pracowników. Jak więc wyglądają takie szkolenia? Przede wszystkim są one dostosowane do potrzeb konkretnej firmy. Mogą być prowadzone w formie grupowych kursów stacjonarnych, najczęściej w siedzibie klienta lub online, co sprawdza się zwłaszcza w przypadku rozproszonych zespołów, pracowników pracujących zdalnie czy dużo podróżujących. 

Angielski dla firm, jak również inne języki, często organizowane są również w formie indywidualnych lekcji dla pracowników. Jako szkoła językowa staramy się zawsze elastycznie dopasować program nauczania do wymagań danej firmy, uwzględniając branżę, specyfikę działalności oraz cele, jakie chce osiągnąć przedsiębiorstwo. Dotyczy to zarówno organizacji po stronie administracyjnej, za którą odpowiadają pracownicy sekretariatu, jak i po stronie językowej i merytorycznej, za którą odpowiadają metodyk i lektor.

Czego można się nauczyć na szkoleniu językowym w firmie?

Na szkoleniach językowych dla firm można się nauczyć wielu praktycznych umiejętności. Po pierwsze, można poprawić znajomość języka angielskiego na różnych poziomach zaawansowania – od podstawowych do zaawansowanych. To nie tylko gramatyka i słownictwo, ale również umiejętność swobodnej komunikacji w różnych sytuacjach biznesowych, takich jak rozmowy telefoniczne, spotkania czy pisanie oficjalnej korespondencji. Ponadto szkolenia językowe dla firm skupiają się często na tak zwanym języku branżowym. Specjalistyczne słownictwo związane z daną branżą jest pomocne w efektywnej komunikacji w środowisku biznesowym, jeśli zakładasz, że pracownicy mają wykorzystywać dany język w pracy. Uczestnicy szkoleń językowych dla firm doskonalą także umiejętność rozumienia tekstów pisanych i mówionych oraz przyswajania zawartych w nich informacji. Przekłada się to na swobodną komunikację mailową, rozumienie wytycznych klientów czy dokumentacji w języku obcym. Przykładowym naszym klientem, dla którego umiejętności te są ważne, jest firma Lorken Tech. 

Zdarza się również, że potrzebą klienta jest szkolenie z języka angielskiego biznesowego. Zazwyczaj dotyczy ono osób na stanowiskach liderskich i obejmuje słownictwo oraz zwroty stosowane powszechnie w biznesowej komunikacji mailowej, prezentacjach czy negocjacjach. 

Jak organizowane są szkolenia językowe dla firm?

Organizacja szkoleń językowych dla firm zazwyczaj odbywa się w kilku krokach. Najpierw firma omawia ze szkołą językową cele i oczekiwania, związane z nauką języka angielskiego. Następnie szkoła organizuje tak zwany test poziomujący, który pozwala określić, na jakim poziomie znajomości języka są słuchacze. Na podstawie tych informacji, szkoła opracowuje spersonalizowany program nauczania, uwzględniający poziom uczestników, dostępne zasoby oraz terminy. 

Nasza szkoła udostępnia swoim klientom biznesowym dostęp do e-sekretariatu, gdzie osoba odpowiedzialna po stronie klienta za organizację kursów, może na bieżąco monitorować obecności słuchaczy, tematykę zajęć, jak również może komunikować się z sekretariatem szkoły. Wiemy, że dla firm ważne jest także monitorowanie postępów uczestników, dlatego na koniec roku nauki lektor przygotowuje na temat każdego słuchacza szczegółowy raport.


POWRÓT

    Zapisz się do naszego newslettera

    Masz jakieś pytania?
    Chętnie na nie odpowiemy!

    Zerknij również do naszej sekcji FAQ - może
    znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania!

    Sekcja FAQ Wycena tłumaczeń Formularz kontaktowy

    509 397 821 32 423 77 01

    bok@britannia.pl

      Jesteśmy otwarci na pytania


      Kontakt