11.03.2024
Doświadczeni lektorzy, współpraca z metodykiem, zwinna organizacja od strony administracyjnej, pozytywne opinie, a może jeszcze coś innego? Co jest najważniejsze przy wyborze szkoły językowej do szkoleń językowych dla firmy i co koniecznie wziąć pod uwagę, by wybrać dobrze?
Szukając odpowiedniej szkoły językowej dla firm w pierwszej kolejności prawdopodobnie szukasz poleceń i opinii o okolicznych placówkach. Polecenie to jedna z najlepszych form rekomendacji, więc warto zasięgnąć porady w tej kwestii, na przykład na Linkedin czy w grupach dla pracowników działów HR.
Jeśli nie masz takiej możliwości, skieruj swoją uwagę na opinie Google lub referencje szkoły, którą bierzesz pod uwagę. Koniecznie zwróć jednak uwagę, czy dana szkoła ma doświadczenie w prowadzenie kursów dla firm, ponieważ pozytywna opinia o kursie grupowym dla dzieci niekoniecznie przełoży się na zadowolenie z kursów firmowych. Potrzeby firm różnią się od potrzeb klientów indywidualnych. Szukaj więc placówki, która ma pozytywne opinie i jednocześnie długoletnie doświadczenie w szkoleniach dla firm.
Zwróć także uwagę na program nauczania. Dobra szkoła powinna oferować spersonalizowane podejście do potrzeb Twojej firmy, również w kontekście dostosowania materiałów do branży i specyfiki działalności firmy. Zapytaj o doświadczenie lektorów – nauczyciele, którzy prowadzili wiele szkoleń językowych dla firm, dobrze rozumieją, jak ważne jest przygotowanie programu i zajęć dobrze dopasowanych do klienta. Ma to ogromny wpływ na skuteczność i przede wszystkim użyteczność szkolenia dla firmy.
Bywa, że grupa lub pojedynczy pracownik mają specyficzne cele szkoleniowe, ponieważ na przykład przygotowują się do zewnętrznego egzaminu certyfikującego, który potrzebny jest w krótkim czasie do awansu. Zapytaj w szkole o współpracę lektora z metodykiem. Pomoże on w przygotowaniu solidnego i realnego programu szkoleniowego lub powie, że to, co planujesz, nie jest możliwe do zrealizowania. Uczciwa postawa i szczere podejście to coś, co powinieneś docenić.
Mniej ważna przy wyborze jest lokalizacja szkoły językowej. Obecnie większość zajęć odbywa się online w czasie rzeczywistym, co pozwala na łatwiejszą organizację zajęć. Możesz więc na przykład skorzystać z kursu z native speakerem, który aktualnie mieszka w Wielkiej Brytanii. Jeżeli zakładasz, że lekcje mają się odbywać stacjonarnie w siedzibie firmy, warto wówczas poszukać firmy, która ma siedzibę lub współpracujących lektorów w twojej okolicy.
Szkolenia językowe dla firm z reguły mają określony zakres, ale są też otwarte na indywidualne potrzeby klientów. Przede wszystkim, program powinien skupiać się na praktycznych umiejętnościach komunikacyjnych pracowników, by Twoi pracownicy radzili sobie po kursie z rozmowami telefonicznymi, prezentacjami czy nawet negocjacjami biznesowymi w języku obcym. Warto, aby szkolenia zawierały różnorodne formy nauki, takie jak dialogi, gry językowe czy studia przypadków związanych z biznesem. Wybierając szkołę, zapytaj koniecznie, w jaki sposób monitorowane są postępy uczestników i w jaki sposób przekazywane są informacje zwrotne do osoby koordynującej organizację szkoleń w Twojej firmie. Obsługa administracyjna szkoleń językowych powinna być sprawna, a komunikacja łatwa. Zwróć uwagę na czas przygotowania oferty, czas odpowiedzi na Twoje pytania, a gdy dzwonisz do szkoły, czy od razu ktoś odbiera telefon. To ważne, ponieważ sprawna komunikacja to oszczędność czasu koordynatora szkoleń językowych z Twojej firmy.
Pytanie o wybór lektora czy native speaker’a na szkoleniach językowych dla firm często budzi kontrowersje. Zarówno lektor, jak i native speaker mogą być skutecznymi nauczycielami, jednak mają różne zalety. Lektor polski to lepszy wybór w przypadku grup początkujących lub potrzebujących solidnych podstaw. Słuchaczom początkującym łatwiej zrozumieć zawiłości gramatyczne, gdy są wytłumaczone w ich ojczystym języku. Z kolei nauka angielskiego z native speaker’em zapewnia autentyczne doświadczenie językowe i eksponowanie uczestników na naturalny akcent. Dobrze sprawdzi się w grupach średniozaawansowanych lub zaawansowanych, w których ważny jest nacisk na umiejętności komunikacyjne i pokonywanie barier w mowie. Ostateczny wybór zależy od Ciebie oraz od celów szkoleniowych, rozważ jednak możliwość połączenia obu podejść w ramach programu nauczania lub możliwość wyboru różnych lektorów dla różnych grup.
Wydaje się, że to prosta sprawa, a jednak wybór szkoły językowej dla firmy powinien opierać się o świadome kryteria, byś był zadowolony z takiej współpracy. Organizujemy szkolenia językowe dla firm od lat, dlatego dokładnie wiemy, jak wspomóc klientów, badając ich potrzeby i sugerując możliwe rozwiązania. Nasz dzisiejszy wpis pomoże Ci przygotować listę najważniejszych dla Twojej firmy kwestii i potrzeb, na podstawie których przygotujesz sobie listę pytań i z nią zweryfikujesz interesujące Cię placówki.