11.04.2024
Język angielski biznesowy to narzędzie, które jest przydatne na bardzo wielu stanowiskach, nie tylko tych korporacyjnych, ale też w mniejszych firmach, które mają lub planują mieć zagranicznych kontrahentów. Czym więc w ogóle jest angielski biznesowy i dlaczego w pracy nie wystarczy znajomość zwykłego angielskiego, którego wszyscy uczymy się w szkole?
Angielski biznesowy, czyli w oryginalnym brzmieniu Business English, to specjalistyczna odmiana języka angielskiego, która koncentruje się na komunikacji w kontekście biznesowym. Jest to rodzaj języka, który używany jest w środowisku korporacyjnym do:
Na kursach języka angielskiego biznesowego uczestnicy uczą się specyficznej terminologii oraz zwrotów używanych w biznesie. Umożliwia im to skuteczną komunikację w międzynarodowym środowisku biznesowym.
Angielski biznesowy różni się od tego, który uczymy się w szkole głównie ze względu na specyficzny kontekst komunikacyjny. W przeciwieństwie do języka używanego w szkole, Business English skupia się na praktycznych umiejętnościach komunikacyjnych niezbędnych do skutecznej pracy w biznesie. Na kursach języka angielskiego biznesowego uczestnicy uczą się konkretnych zwrotów i fraz używanych w biznesie, jak również poznają specjalistyczną terminologię. Oprócz zwrotów i słownictwa biznesowego, Business English najczęściej zawiera także elementy kulturowe i zasady etykiety biznesowej. Mają one duże znaczenie przy międzynarodowej współpracy i pomagają uniknąć niezręcznych wpadek.
Co ważne, angielskiego biznesowego warto uczyć się dopiero, gdy znamy już język angielski ogólny na poziomie co najmniej średniozaawansowanym. Trudno bowiem wyobrazić sobie komunikację biznesową bez płynności wypowiedzi, poprawności gramatycznej czy znajomości słownictwa ogólnego. Dopiero mówiąc swobodnie w języku obcym, możemy zacząć włączać do komunikacji słownictwo bardziej wyszukane, adekwatne w kontekście biznesowym.
W programie kursu języka angielskiego biznesowego uczestnicy uczą się zwrotów i fraz, które są powszechnie używane w biznesie. Mogą to być zwroty związane z prowadzeniem rozmów telefonicznych, pisaniem e-maili służbowych, negocjacjami handlowymi, prezentacjami oraz spotkaniami biznesowymi. Przykładowe zwroty mogą obejmować:
Znajomość tych zwrotów i fraz pozwala na płynną i skuteczną komunikację w środowisku biznesowym oraz budowanie pozytywnych relacji z klientami i partnerami biznesowymi.