09.04.2024
Rozwój i konkurowanie z innymi firmami na międzynarodowym rynku? Brzmi interesująco, jednak bez znajomości języka angielskiego, nie może się to udać. Dlatego firmy przywiązują coraz większą uwagę do szkoleń językowych, które są odpowiadają na ich biznesowe potrzeby. Wybór najlepszego kursu angielskiego dla firmy może być wyzwaniem, z uwagi na szeroką gamę ofert dostępnych na rynku. Kurs ma być przede wszystkim skuteczny, dlatego w naszym artykule przedstawiamy praktyczne wskazówki, jak dobrze trafić za pierwszym razem, czyli znaleźć odpowiedni kurs angielskiego dla firmy.
Szukając najlepszego kursu angielskiego dla firmy, zacznij od sprawdzenia dostępnej oferty szkoleń językowych, skierowanych specjalnie do firm. Szkół językowych jest na rynku bardzo, bardzo wiele, jednak nie wszystkie mają doświadczenie w świadczeniu usług dla klientów biznesowych. Ma to duże znaczenie zarówno pod kątem językowym, jak i organizacyjnym. Być może nastawiasz się na specyficzne cele nauki – kursy biznesowego angielskiego, specjalistyczna terminologia branżowa lub po prostu angielski ogólny. Dowiedz się, czy interesujące Cię placówki zatrudniają lektorów, którzy poradzą sobie z każdym z tych wyzwań. Przeglądając oferty, zwróć uwagę na doświadczenie nauczycieli, na program nauczania oraz na opinie klientów, które znajdziesz na przykład w Google lub pisemne referencje, które szkoła być może posiada. W opiniach zwróć uwagę, czy oprócz wysokiej jakości samego nauczania, klienci wspominają również o kwestiach organizacyjnych. Wbrew pozorom, współpraca z administracją szkoły ma niebagatelne znaczenie. Wpływa na to, jak szybko otrzymujesz ofertę, umowę, potrzebne Ci dokumenty czy raporty.
Kolejnym krokiem jest podjęcie decyzji odnośnie formy zajęć językowych. Wraz z pandemią popularne stały się kursy angielskiego dla firm online, które pozwalają pracownikom uczyć się języka z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Taka forma nauki daje elastyczność oraz oszczędność czasu, co jest ważne dla wszystkich pracowników, lecz w szczególności tych, którzy dużo podróżują. Wiele firm decyduje się jednak nadal na zajęcia językowe stacjonarne. Spotkania z lektorem na żywo dają możliwość lepszej pracy na wymową, korygowania błędów, realizowania zadań w parach lub grupach i wzajemnego motywowania się pracowników. Część firm decyduje się również na wersję hybrydową – na przykład większość zajęć odbywa się stacjonarnie, ale zawsze istnieje możliwość odbycia ich online w przypadku delegacji. Przeanalizuj dokładnie potrzeby i możliwości firmy, a następnie wybierz najkorzystniejszą formę kursu dla Twoich pracowników.
Nie mniej istotnym elementem jest regularne sprawdzanie postępów w nauce angielskiego. Jako pracodawca płacisz za zajęcia pracowników, masz więc prawo oczekiwać, że będą one skuteczne. Z jednej strony warto sprawdzać zadowolenie uczestników z lektora prowadzącego zajęcia poprzez ankiety satysfakcji z zajęć. Z drugiej szkoła językowa powinna w trakcie kursu monitorować indywidualne postępy pracowników. Na podstawie testów,powinieneś otrzymywać raport o każdym uczestniku kursów, wraz z opisem jego poziomu, postępów i trudności. Sprawdzając oferty szkół językowych zapytaj, w jaki sposób i z jaką częstotliwością monitorowane są postępy oraz poproś o przykładowy raport. Szkoła, która rzeczywiście ma doświadczenie w takiej współpracy, niemal od ręki będzie w stanie odpowiedzieć Ci i zaprezentować przykładowy dokument. Regularne oceny postępów ważne są także dla samych pracowników, ponieważ pozwalają im na świadome śledzenie własnych osiągnięć i motywują do dalszej nauki angielskiego dla rozwoju swojej kariery zawodowej.
Wybór odpowiedniego kursu angielskiego dla firmy to wiele korzyści – przede wszystkim efektywność i oszczędność czasu oraz zasobów. Efektywność przekłada się na poprawę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz pozwala zwiększyć konkurencyjność Twojej organizacji na rynku międzynarodowym. Oszczędność z kolei związana jest zarówno z organizacją i administracją, jak również z tym, że jeśli trafisz dobrze po raz pierwszy, nie stracisz czasu na kolejne poszukiwania zaufanej szkoły językowej. Warto poświęcić czas na staranne zaplanowanie i wybór optymalnego kursu angielskiego dla firmy, aby przyniósł on realne korzyści i rozwój dla całej organizacji.