04.04.2024
Środowisko biznesowe wymaga znajomości języka angielskiego – jest on nie tylko pożądany, lecz wręcz niezbędny dla efektywnej komunikacji i rozwoju kariery zawodowej. Język angielski ogólny, którego uczymy się w szkole to jednak nie to samo co angielski biznesowy. Dlaczego warto znać angielski biznesowy? Jakie są podobieństwa i różnice między angielskim biznesowym a ogólnym? O tym słów kilka w poniższym artykule.
Czy warto znać biznesowy angielski? Oczywiście! Otwiera on drzwi do zagranicznych korporacji, umożliwia awans oraz pozwala na udział w międzynarodowych projektach. Zwiększa też prawdopodobieństwo wypłynięcia Twojej firmy na rynki zagraniczne, jeśli do tej pory działałeś lokalnie. Angielski biznesowy różni się od zwykłego języka angielskiego – to szereg zwrotów, wyrażeń, cały zasób słownictwa, którego kontekst jest stricte biznesowy. Znając biznesowy angielski, masz możliwość podążania ścieżkami, które w innym wypadku nie byłyby w ogóle dostępne.
Angielski to angielski, możesz pomyśleć. I jest w tym trochę prawdy, ponieważ angielski biznesowy nie istnieje w oderwaniu od języka angielskiego ogólnego. Najpierw musisz poznać struktury gramatyczne i podstawowe, ogólne słownictwo w języku, i to jest coś, co jest częścią wspólną angielskiego biznesowego i ogólnego. Dopiero mając umiejętności językowe na poziomie co najmniej komunikatywnym, możesz myśleć o nauce języka biznesowego. Nie napiszesz bowiem służbowego maila, jeśli nie znasz gramatycznych podstaw i nie potrafisz się nimi poprawnie posługiwać. Jednak myśl, że “angielski to angielski” stanowi pułapkę. Możesz sprawnie posługiwać się językiem ogólnym, ale nie będzie on wystarczający, gdy staniesz przed koniecznością poprowadzenia na przykład rozmów negocjacyjnych.
Różnice są widoczne przede wszystkim w specyficznym słownictwie i zwrotach używanych w kontekście biznesowym. W biznesowym angielskim ważny jest precyzyjny sposób wyrażania się, unikanie zbyt luźnych zwrotów oraz umiejętność prowadzenia spotkań biznesowych, prezentacji, negocjacji czy pisania e-maili służbowych. Dużą wagę przywiązuje się do terminologii branżowej, zwrotów używanych w negocjacjach handlowych oraz umiejętności komunikowania się w różnych sytuacjach biznesowych, takich jak spotkania, telekonferencje czy raportowanie. Angielski biznesowy to oprócz słownictwa, etykieta biznesowa i różnice kulturowe, których znajomość pomoże Ci wypłynąć na szerokie wody.
Warto rozważyć udział w kursie angielskiego dla firm, który specjalizuje się w nauczaniu języka angielskiego w kontekście biznesowym. Możesz skorzystać z zajęć grupowych, indywidualnych stacjonarnie lub z kursów angielskiego dla firm online, które pozwolą Ci elastycznie dostosować naukę do własnych potrzeb i harmonogramu. Mając świadomość różnic między angielskim biznesowym a zwykłym, zyskujesz przewagę na rynku pracy oraz w świecie biznesu, gdzie skuteczna komunikacja jest kluczem do sukcesu.